22 juni - 24 juni, Hattem

Dit weekeinde was eigenlijk Appelscha >>> gepland, maar een berichtje op Facebook van de IJsseldelta Marina jachthaven was aanleiding om naar Hattem >>> af te reizen. Op zaterdag beleefde Hattem "De Langste Dag" en was de binnenstad gezellig met zelfs een koor met popsongs en vele leuke kraampjes. In de jachtenhaven zou "Heibel in de haven" plaats vinden. Diverse activiteiten en live muziek tot een uurtje of 23.00. Tevens werd de eerste Hattemse Obstacle Run georganiseerd.

Vrijdag 22 juni zijn we eerst gaan sporten in het zwembad, om vervolgens door te reizen naar Hattem. Hopen dat er plaats was. Een belletje vooraf en de reis zou niet voor niets zijn geweest. Ter plaatse aangekomen bleken er nog genoeg vrije plekken, er werd gewisseld door de camperaars. Of gevlucht voor Heibel in de Haven??
Na om 12.00 uur de camper te hebben geplaatst en een broodje te hebben gegeten zijn we de stad in gegaan. Een wandeling door de stad en gelijk een aantal geocaches "scoren".
Het Hanzestadje heeft een mooie oude kern, met op de markt vele gezellige terrasjes. Nu even lege terrasjes, het weer was een beetje fris voor de tijd van het jaar. Wij konden daardoor ook op ons gemak even geocachen. De stack liet zich maar moeilijk vinden, maar uiteindelijk viste Paul hem op en kon de log worden geplaatst. De wandeling was langer dan vooraf ingeschat en we hebben daardoor de laatste geocache maar gelaten zoals deze zal zijn.
Bij terugkomst bleek dat de opbouw voor de volgende dag volop in gang was en dat ons uitzicht op het waterpolo slecht was geworden. Maar dat mocht voor ons de pret niet drukken.

Zaterdag 23 juni werd geen dag van uitslapen voor de camperaars. Om 07.30 uur schetterde de muziek uit de luidsprekers die over stonden opgesteld. We waren dus op tijd opgestaan en hebben rustig ontbeten. Daarna zijn we het oude centrum van Hattem ingegaan en de eerste kraam was al iets waar we aan het eind van de wandeling terug zouden komen. Voor de winkel, waar echte chocolatiers aan het werk waren, een stalletje met heerlijke chocolade. Niet te versmaden dus. De beloning voor een leuke ochtend in de oude binnenstad.

Terug gekomen op de camperplaats werd er druk gesport. Beachvollybal en open lucht waterpolo. Enkele eet- en drank tenten waren open, maar daar werd het niet erg druk. Dat terwijl de goudgele patat en de nasischijf uitstekend smaakten.
Wij genoten van de teams rondom het waterpolo. Diverse clubs waren gekomen en zowel mannen als vrouwenteams lagen in het water. Ja, ook vrouwen tegen de mannen!
Om 15.00 uur ging de naar keuze 4 of 8 kilometer Obstacle Run
van start. Eerst onder een vrachtwagen door en vervolgens een stukje rennen, om daarna de opblaasstormbaan over/in het Apeldoornse kanaal te overwinnen. Dan de dijk op en verder met de run.
Wij hebben een uurtje zittend op de kaderand de "gevechten" om droog over het kanaal te komen te bewonderen. Een enkeling (vooral bij de jeugd) lukte dat ook nog!

De avond even bij de live music doorgebracht, maar dat was niet helemaal waar wij van houden. In de camper leek het tot 23.45 uur bijna even hard te klinken. Alleen zaten we daar een stuk comfortabeler.

Zondag 24 juni beide vroeg wakker. Na een ontbijt ons te hebben aangekleed hebben we de fietsen van de camper afgehaald en hebben zelf een route via knooppunten gemaakt en zijn gaan rijden. We waren echter te vroeg in Zalk (Klazien leeft allang niet meer!) om met de fiets- en voetgangersveerpont de IJssel over te steken. Paul scoorde daar wel nog een geocache. Rita maakte even snel een nieuwe, ook leuke, route terug.
Bijna 21 kilometer gefietst en het beviel goed.
Na een uitsmijter te hebben genuttigd, de vaat afgerond en naar huis. We hebben beide het gevoel dat we een leuk weekeinde hebben gehad. Tevreden dus.