September: vakantiereisje Bilzen-Cadzand-Zierikzee.

Deze maand hadden we een tweede vakantie gepland. Op 11 september vertrokken naar Alden Biesen, het beroemde kasteel in Bilzen (België). In optocht met 3 campers uit Veenendaal: Marian en Ab Bakker; Jan van den Berg; en wijzelf. Doel: Scottisch Weekend 2014, de noodcamping naast het festiviteiten terrein. Daar zouden we vrijdagavond tevens John Kersbergen ontmoeten en een plaats voor 4 campers was gereserveerd.

In 2007 waren wij hier ook geweest en hebben toen genoten. Het is wel een evenement waar je, als geen Schotland fanaat, jaarlijks naar toe moet gaan. Nu hadden we er weer echt zin in. Bovendien zal het met het gezelschap erbij zeker een geslaagd weekeinde worden. En dat klopte wel!
Tussendoor hebben Jan en wij natuurlijk nog wel enkele geocaches gedaan, dat is onvermijdelijk geworden. Overal waar we komen willen we minstens één cach doen. Dit was het doel van de vrijdag, terwijl Ab en Marian een lange fietstocht gingen maken.

Dag 2: Sportieve activiteiten in Alden Biesen.

Dit zou de dag zijn waarop de meeste sportieve activiteiten plaats vonden. Ook de Schotse markt was zeer in trek. Daarom een foto impressie van deze dag. We zouden immers pas maandag vertrekken! Bovendien was het gezelschap zo Internationaal. Een Europees evenement met een Schots/Belgische inslag dus.

Dag 3: Relaxen in Alden Biesen.

Op zondag geen spannende Highland Games, maar veel doedelzakmuziek; dansen; de tweede dag van de markt en de roofvogelshow; schapen drijven met honden; en Flyball. Dat laatste is een leuke snelheid- en behendigheidsrace voor hondenteams.
Wij genieten en 's avonds in het cafetaria om de hoek eten. Geen frituur, maar meer een petit restaurantterras. Jammer dat een zeer welgeklede heer in Schots galakostuum van mening was dat hij met kilt aan met de benen wijd moest gaan zitten. Het uitzicht is te raden, smakelijk eten! Bij de wedstrijden die de echte Schotten deden, droegen de mannen en vrouwen een boxer onder de kilt. Heeft toch onze voorkeur.
Wel jammer voor ons dat Jan niet van plaats wilde ruilen, hij had liever een beter uitzicht.
's Avonds het vertrek van maandag voorbereid. Zondag was het gewoon hectisch met de vertrekkende kampeerders. De voormalige boomgaard was bevolkt door circa 350 kampeerverblijven!

Dag 4: Op zoek in Cadzand, Zeeland.

We hadden enkele dagen uitgetrokken om een geschikte camping in Zeeland te vinden, om daar in 2015 het elfde Camper Zelfbouwtreffen te kunnen houden. Deze taak hadden Rita en ik op ons genomen. We hadden een aantal campings op het oog en besloten eerst naar Cadzand op Zeeuws Vlaanderen te gaan. Marian en Ab vonden dat wel een leuk idee en besloten een dag met ons mee te gaan.
Als eerst kwamen we op Camping De Wielewaal. Deze camping hanteert voor Zeeland zeer vriendelijke prijzen.
De eerste indruk was gelijk goed. Veel ruimte, goed sanitair en op slechts 2,5 kilometer van het strand. Eigenlijk was de voorkeur duidelijk. Nu alleen nog een dael met de campingeigenaars sluiten. Ook Marian en Ab waren enthousiast over deze mogelijkheid. De volgende dag groen licht!
Na aan de balie de vraag te hebben neergelegd, zijn we op de fiets gestapt en naar zee gereden. Het weer was nog steeds prachtig voor de tijd van het jaar en het werd dus genieten.
De terugweg ging dankzij Paul met een omweg. Een verkeerde inschatting, hij had de GPS duidelijk niet bij hem!

Dag 5: Nog een dagje in Cadzand.
Deze dag vertrok de familie Bakker weer naar huis. Wij besloten nog een dagje te blijven om de omgeving te verkennen. Eerst op de fiets naar Sluis, de bekende en historische grensplaats. Ook daar lekker gelopen via een GPS wandeling. Alleen jammer dat we geocache zelf niet hebben kunnen vinden.
Nadat we in de camper nog een kopje koffie hadden genomen, zijn we weer op de fiets gestapt om voor het avondeten nog even een strandwandeling te maken. Op de terugweg in Cadzand nog een geocache gelogd.
Al bij al een heerlijke dag gehad.

Dag 6: Zierikzee.

We hebben afscheid genomen van de camping gastvrouw en heer en zijn via de Scheldetunnel en over de Zeelandbrug naar Zierikzee gereden. Daar hebben gekozen voor de Camperplaats De Zandweg aan de rand van de stad. We hebben de stad kunnen verkennen en bij de beroemde nooit afgemaakte toren nog een geocache kunnen scoren.

Dag 7: Brouwersdam.

De planning was om vanaf Zierikzee rechtstreeks naar huis te gaan. We besloten, vanwege het zeer fraaie weer, met een omweg via de Brouwersdam te gaan. Daar lokte de Noordzee zo sterk dat we uren op de dijk, aan het strand door hebben gebracht voor we echt naar huis gingen. Daardoor wel in de file, maar ach. Wie doet ons wat?

Diaserie: zet cursor op de foto.