De 1e try-out in Frankrijk, België en Nederland, juni 2006

Begin juni kreeg Rita haar (eerste) vakantie in 2006. We op 03 juni 2006 zijn met de FreeTime vertrokken richting België, Winkelse-Delle. Daar wilden we het WK Quizzen individueel bijwonen. Ja echt, dat bestaat! Om 15.00 uur Midden-Europese tijd wordt er van Australië tot Canada op het zelfde moment gespeeld. Helaas was het niet mogelijk om daar te overnachten. Aan de andere kant, het was wel in de aanvliegroute van Brussel Airport!

We waren de eerste die aankwamen in Winksele-Delle en hebben ons even lekker genesteld. Twee uurtjes later kwam de Nederlandse vertegenwoordiging aan. Even gezellig hoor.

We zijn vervolgens richting Frankrijk gereden en hadden als overnachtingsplaats het Belgische Harelbeke gekozen. Een prima plek, direct naast de Sporthal, met gebruik kunnen maken van de voorzieningen in de sporthal. Er zou geen stroom zijn, maar aan de buitenwand van het complex, tussen de twee camperplaatsen in, bleek buiten een stopcontact te zitten. Wel (gratis!!) stroom dus.

's Avonds nog even een wandeling gemaakt en we kwamen tot de ontdekking dat deze plek een paradijs voor off-road fietsers is. Het startpunt van routes voor beginners tot gevorderden en professionals. We denken wel dat de plaatsen vol zijn als de voetbalclub Harlebeke thuis speelt. Je staat namelijk op 100 meter van het stadion.

Na een goede nacht zijn we verder richting Duinkerken gereden, maar onderweg nog wel een paar uurtjes in Diksmuide doorgebracht. Prachtige gebouwen gezien!
In het stadje wordt je regelmatig met VVV-informatiebordjes van de geschiedenis op de hoogte gebracht. Culinair bleek het ook de moeite waard te zijn.

De grens over naar Duinkerken. Een zeer grote parkeerplaats, helemaal vol met campers. Mensen die daar de Pinksteren hadden doorgebracht. Toch een plekje van "vroege vertrekkers" bemachtigd. Prachtig aan zee.

's Morgens heerlijk genieten van de rust en het uitzicht. Alleen niet van Duinkerken zelf. De avond daarvoor werden we in het eerste en beste restaurant al zo afgeblaft, dat we de volgende dag naar het gastvrije België zijn terug gekeerd!

We hebben op weg naar Knokke-Heist genoten van de fraaie kustroute. Op de plaats van bestemming aangekomen beviel ons de camperplek totaal niet en zijn vervolgens naar Camping Holiday vertrokken.
Prima camping, schoon, helder en zeer gastvrije mensen! We zijn daar twee nachten gebleven en hebben weer van de prachtige boulevard en het prima eten genoten. Camping Holiday krijgt van ons een 8,5 en het sanitair een 8 (zou hoger zijn geweest als we niet steeds de drukknop tijdens het douchen in hadden hoeven drukken, om de 15 seconden).

Daarna op, pad naar Gent. Onderweg hoorden wij op de radio daar in Gent op de Camperplaats een probleem zigeunerfamilie was neergestreken.
Wel naar Gent gegaan en genoten van die zeer fraaie stad.

Vervolgens doorgegaan naar Eeklo in het Meetjesland.
Aan de jachthaven hadden we een prachtige plek en werden met alle respect ontvangen. Fietsroutes, een boekje over de geschiedenis en andere nuttige informatie kregen we in een keurig tasje overhandigd. Dat voor 3 euro per overnachting en 3 euro extra voor stroom. Ook mochten we gebruik maken van de voorzieningen bij het clubgebouw.
Een echte aanrader!

Diaserie Eeklo, zet cursor op de foto.

Onze voorlaatste stop werd na een hele mooie rit door België en Zeeuws-Vlaanderen een camping in Zoutenlande, De Meerpaal. Een werkelijk uitstekende kleinere camping, met slechts 1 duin (wel heeeel erg hoog) tussen de camping en het strand. Aan de andere kant van de camping was het bos. Prachtig gelegen dus. Als ANWB lid ook nog eens 10% korting! Het sanitair krijgt van ons een 9,5. Er was zelfs een familie bubbelbad aanwezig.

We hebben de week afgesloten in Helmond, waar we te gast waren bij de Internationale Paradigit-ELE Rally.
Hiervan geen foto's, omdat we gewoon op het terrein van de organisator midden in Helmond hebben overnacht! Als dank voor een jarenlange inzet die Rita en Paul voor de rally hebben getoond, onder meer als Hoofd persdienst.